Weet je wat deze school zo leuk maakt, er zijn leuke lessen en iedereen is aardig tegen elkaar. De meesters en juffen geven ons veel tijd voor de toetsen. Vanaf groep 1 tot groep 8 spelen we spelletjes.
Omdat ik in de leerlingenraad zit kan ik veel mee meebeslissen over de school en met het bestuur en dat vind ik leuk. Ik ben gekozen door mijn klas en nu zit ik in de leerlingenraad.
Nu in het jaar 2023-2024 is de school 100 jaar oud, daarom maken we een lustrum leesboek, iedere klas maakt een eigen verhaal met een Rotterdamse schrijver(ster). We zijn aan het begin van het schooljaar naar de Efteling geweest, de kleuters waren ook mee. Groep 6, 7 en 8 hebben ook een slaapfeestje op school gehad.
Sindsdien heeft de school ook Tommie Tomato, dat is een bedrijf dat eten maakt voor de kinderen op de VOS. Je moet er wel voor betalen. Ik eet het zelf niet, omdat ik glutenvrij ben, maar van de kinderen uit mijn klas heb ik gehoord dat het super lekker is.
Dit was het wat ik kon vertellen over de Van Oldenbarneveltschool.

Hugo, Leerling groep 7

Ik vind rekenen vooral leuk. In groep 2 gingen we op schoolreisje naar De Zandtuint, dat zal ik nooit vergeten!
Het begin in groep 3 vond ik leuk omdat ik graag naar groep 3 wilde. Ik vind juf Lynn het allerliefst. De speeltuin op het schoolplein is supercool.

Maas, Leerling groep 3

Hoi ik ben Raphael en ik zit op de VOS. Op de foto hieronder zit ik helemaal rechts met mijn tijgerpantoffels aan. Ik zit nu in groep 3. Daar doen we veel aan lezen en rekenen. Werken in het werkboek van taal vind ik fijn.
In groep 1/2B bij juf Marjon vond ik het samen met elkaar spelen heel erg leuk. Ik had twee dikke vrienden: Michiel en Bruno. Samen speelden we heel erg veel in de bouwhoek. Daar maakten we huizen, autobanen, torens en nog veel meer. Niemand mocht onze bouwwerken kapot maken. Dit was niet altijd handig. De juf bedacht daarom een regel dat het maar een aantal dagen mocht blijven staan zodat er daarna weer anderen kinderen in de bouwhoek konden spelen.

Raphael, Leerling groep 3